-->

2014. szeptember 28., vasárnap

Just one yesterday: 37., rész

37., rész-Az ébredés

- Mikor fog felébredni?- ismerem ezt a hangot valahonnan. Csak nem tudom, honnan…
- Nemsokára elmúlik az altató hatása. - felelte egy idegen hang.
- Köszönöm. –Patrick! Patrick itt van. Ajtócsukódás. Léptek. Egy kéz a kezemen. Aztán már nincs ott. Ne! Gyere vissza! Mintha csak meghallotta volna a gondolataim, újra két kéz fogta meg a kezem. De hol vagyok? Valami történt az este… Igen, már tisztán emlékszem. De mi történt utána? Csak a fájdalomra és szaggatott képekre emlékeztem. Ki akartam nyitni a szemem, megtudni, hogy hol vagyok, és hogy mi történt velem.
De valami lelassított. Csak nagy erőfeszítések árán tudtam kinyitni a szemem. Először forgott velem a világ. Patrick ült mellettem az ágyon. Amikor meglátta, hogy ébren vagyok, elmosolyodott, szomorúan, fáradtan. Én megpróbáltam felülni, de azonnal visszadőltem a párnámra, mert a kezem erőtlen volt, és forgott velem a világ.
-Ne! Ne ülj fel. Még nem szabad!
-Patrick...-még kótyagos voltam az altatótól.
-Itt vagyok. Jaj, Rita, minden az én hibám! Sosem hagylak többet egyedül! Kérlek, bocsáss meg!-a szemében mérhetetlen fájdalom és bűntudat látszott.
-Nem a te hibád semmi... miért kéne megbocsátanom?-kérdeztem szédelegve. Ismét megpróbáltam felülni, de a hasamba húzódó fájdalom nyilallt, így inkább ismét visszadőltem a párnába. Patrick még jobban lehajtotta a fejét, és a kezeinket nézte. -Patrick, mi történt?-kétségbeesetten kerestem a tekintetét. Ő fájdalmasan a szemembe nézett, így jobban meg tudtam nézni. A szeme vörös volt, alatta sötét karikák árulkodtak róla, hogy nem sokat aludhatott mostanában. A ruhája a tegnapi volt, most gyűrötten lógott rajta, mindenkinek a tudtára adva, hogy a viselőjének annyi ideje sem volt, hogy átöltözzön.
-Ehhez nem vagy még elég erős.
-Patrick, azt majd én eldöntöm! Csak mondd már, hogy mi történt!
-Rita... Nem tudom, hogy mondjam el... te... mi... elvesztettük... elvesztettük a kisbabát.-elcsuklott a hangja. Lehajtotta a fejét, és csak a halk zihálását hallottam. A vállam megrogyott.
-Mi?-kérdeztem halkan. Az agyam leblokkolt, fel sem tudtam fogni, hogy mit mond. Reméltem, hogy viccel. Az nem lehet. Nem, nem, az nem lehet. A szemembe könnyek gyűltek, és meredten néztem előre a semmibe.-Mondd, hogy csak viccelsz, kérlek! Könyörgök!-ő szomorúan nézett a szemembe. -Nem, az nem lehet! Nem veszíthetjük el!-üvöltöttem hisztérikusan.
-Te el szeretted volna vetetni. Most már nem kell.
-Te normális vagy?! Dehogy akartam! Fel akartam nevelni. Veled!-üvölteni kezdtem. Sírva dőltem előre a lábamra, Patrick csendben simogatta a hátam.
-Nem, az nem lehet! Nem, ez nem igaz! Hazudsz!-kiáltottam. Ő fájdalmasan nézett a szemembe. -Nem lehet igaz. Nem, nem, nem!-eszeveszetten forgattam a fejem, és hisztérikusan visítozva fel akartam állni.
-Nem szabad, Rita! Kérlek, figyelj rám! Kérlek!-megpróbált lefogni, én pedig csapkodni kezdtem. Nem láttam benne most mást, csak fenyegetést. Megnyomott egy gombot, mire pár pillanat múlva egy orvos és egy nővér jött be a szobába. Próbáltak velem normálisan beszélni, de nem tudtam rájuk figyelni, csak a gyászomra. A mérhetetlen fájdalomra, amit éreztem.
Csak szabadulni akartam minden embertől, mindenkitől, mindentől. Ki akartam tépni magam a karjaikból, de a nővér lefogott, az orvos pedig belém szúrt egy tűt. Hirtelen álmosság tört rám pár másodperc alatt, és fájdalmas álomba merültem.
-Bocsáss meg...-szólt valahonnan a sötétség mélyéről.





-Be kellett nyugtatózni. Nagyon rosszul viseli... Nem akarná, hogy így lássátok. A szüleinek már szóltam, ők is egyetértettek abban, hogy most jobb neki a nyugalom, ezért ma ők sem jönnek be, majd csak holnap után... Nem hiszem. Igen... Nem bírom felfogni. Az én hibám... Nem. Most viszont leteszem. Szia.
Az ismerős köd foszlott lassan szét a tudatomban. Kinyitottam a szemem, és még mindig a kórházi teremben találtam magam, de az ablakokon már nem áradt be fény, csak sötétség. Egy halvány asztali lámpa adott valamennyi fényt. Patrick elgyötörten ült mellettem egy széken. Félszegen fogta a kezem.
-Úgy sajnálom! Nem volt más választásom...-kezdte halkan.
-Nem, én sajnálom. Nem tudom, mi ütött belém... Egyszerűen, csak nem tudom felfogni, hogy...-nem tudtam kimondani. Elcsuklott a hangom, és zokogni kezdtem. A kezembe temettem az arcom, és csendesen rázkódott a testem. Patrick magához ölelt, a fejem a mellkasába fúrtam.
-Minden rendben lesz... Megígérem.
-De... mi történt?-kérdeztem halkan.
-Spontán vetélés. Sok kiváltó oka lehet...
Újra felzokogtam. Patrick előre-hátra dülöngélt velem, és halkan dúdolt valamit. A hangja kicsit megnyugtatott. Az állát a fejemre támasztotta.
-Menj haza aludni. -suttogtam az arcára nézve.
-Nem vagyok fáradt.
-Hazudós.
-Nem hagylak egyedül. Soha többet nem hagylak egyedül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése